Del 2 av silverskeden, hänge med Diabas

Jag lovade ju visa vad det blev av resten av silverskeden. För er som inte hängt med började det med en tesked. 
I promised to show you the result of the rest of the silver spoon. For those of you who haven´t kept up with this thing: it started with a teaspoon.
Jag vill ju gärna anstränga mig lite extra för miljön & då är återbruk en bra grej. Skeden delade jag i två delar. Själva skedbladet hamrade jag ut & präglade med ett mönster som jag hämtade från bladen jag plockade med in i verkstaden.
I want to do what I can for the environment. Recycling is one good thing. I cut the spoon in to two pieces. The spoon blade I hammered out & embossed with a pattern that I got from the leaves I picked.
 Resten av skeden blev till ett hänge med en polerad Diabaskula som dekoration.
From he rest of the spoon I made a pendant with a polished diabase pearl as a decoration.
 
Så denhär fd silverskeden fick nytt liv i två nya hängen. Men visst syns ursprunget fortfarande, när vi placerar dem såhär.
So this former silver spoon got new life as two new pendants. But the origin is obvious when we put them together like this.
 
Idag har jag varit på ett supertrevligt möte på Karins Din Helhet i Broby. Vi har planerat för modevisningen den 2 Dec. Det finns platser kvar, anmäl er gärna. Det blir en riktigt mysig kväll med överraskningar inför julen. Telefonnr för anmälan finns nedan. Den 2 dec är en tisdag, men datumet stämmer. 
Today I´ve been to a super nice meeting at Karin's Din Helhet i Broby. We planned for our fashion show on December 2. There´s still a few places left, welcome to sign up. It´ll be a really cozy evening with surprises in time for Christmas.
 
 
Ser fram emot ett kul samarbete med Karins Din Helhet med härliga människor som helt delar min filosofi om hur viktigt det är med en positiv helhetsupplevelse för kunden. Känns toppenkul, jag firar med ett glas kombucha.
Looking forward to a grate collaboration with Karin's Din Helhet with lovely people who completely shares my philosophy about how important it is with a positive overall experience for the costumer. I´m excited and I celebrate with a glass of Kombucha.
 
Det är vår lokala raw food expert Rebecka Szemenkár som förser oss med denna extremt nyttiga & goda hälsodryck. Fermenterat te med hallonsmak blev det denna gången.
It is our local raw food expert Rebecka Szemenkár that´s providing us with this extremely healthy and good drink. Fermented tea with raspberry flavor.
 
Nu ser vi fram emot en helg som kommer att bjuda på en salig blandning av arbete, djurmys, fest, innebandy med sonen & lite annat som skall hinnas med. Önskar er alla en skön helg. 
Now we´re looking forward to a weekend that will offer a mix of work, animal time, party, floorball with Max team, among others. Wish you all a nice weekend.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Ulla Jonsson säger:

Låter som mycket trevliga aktiviteter, tråkigt att jag bor för långt ifrån.(Göteborg)

Svar: Tack Ulla!! Ja, det är ju lite långt att åka. Men om andan faller på är du hjärtligt välkommen :)
Pia Lindberg

2014-11-15 | 13:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback