Storstädning i G:a transformatorn & nyinvigning på Glimmasten

Pratade med mor i telefon igår & hon antydde att hon tyckte det var lite drygt, hade inget att göra för stunden. Oj, det behöver man ju inte säga två gånger, ha, ha. Det finns ju alltid för mycket att göra, tycker jag. Så jag erbjöd generöst att hon kunde få komma & hjälpa till att göra sommarfint i gamla transformatorn, innan vi flyttar in där med konst & hantverk. Storstädning blev det i flygande fart!
My mom indicated in the phone that she had nothing to do. To me that sounds impossible, always too much to do here! So I generously offered her to come to help when I was to clean out the buildning where we will have our summer exhibition. A real spring-clean was much-needed!
 
 
 
Max & Sensi hälpte också till, men här pausas det.
Max & Sensi also assisted in the cleaning, but here it´s time for a recess.
 
 
Efter det gjorde jag nässelsoppa till städarna, mums!
After that I made a nettlesoup for the cleaners, yummie!
 
Idag har det varit nyinvigning på Glimmasten. Superhärliga människor som har samlat en trevlig blandning av konst & hantverk i den nya butiken. Och en stor spännande verkstad med massor av utrymme & rejäla maskiner. Annat än min lilla, lilla verkstad :) Lite av mina saker på Glimmasten:
Today the company Glimmasten had a new opening. Grate people with a very nice place, where you can buy arts and handicrafts. Here´s "my" shelf at the Glimmasten:
 
 
 
I morgon är det "Lönsbodadagen" & på kvällen är vi bjudna till teater i trevligt sällskap.
Önskar er en trevlig helg, det skall vi ha!!
Tomorrow it´s kind of a celebration day in Lonsboda with activities all day, and in the evening we´re invited to go see a theatre in nice company. Have a nice weekend!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Rebecka säger:

Wow, nässelsoppa! På vilket recept?

Svar: Nja, nu är jag ju ganska usel på recept, men om jag skall gissa ungefär vad jag hade i blir det ungefär såhär:ett par liter nässlor som jag förvällde ett par minuter- vattnet som man sen häller av är bra att vattna blommor med. Hacka nässlorna fint. Skär 4-5 potatisar i tärningar & hacka en gul lök. Fräs alltihopa några minuter. Häll på några deciliter vatten & ett par buljongtärningar. Sjud tills potatisen är mjuk. Här hade jag i lite grädde, men det kan man säkert lika gärna skippa. På slutet klippte jag över lite gräslök & så serverade jag med kokta ägg från våra små hönor & ett gott bröd. Smaklig måltid :) Kram / Pia
Pia Lindberg

2014-05-03 | 10:49:58
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback