Silversmide & Diabasknåpande till Svarta Bergen & till Glimmasten

Jag blev jätteglad över att bli inbjuden till att medverka vid Glimmastens öppet hus på fredag & över erbjudandet att sedan ha lite av mina saker där för försäljning. I morgon skall jag dit & sätta några alster.
Fredag kl 10.00 slås portarna upp, välkomna att se produkter från flera olika Diabasaktörer på ett & samma ställe. Det skall bli riktigt roligt!
It made me very happy to be asked if I want to participate when the company Glimmasten invites guests for their Open Day this friday, and also to leave some of my products to be for sale in their store. 
 
Nu är det också dags för Svarta Bergen att öka på öppethållandet för säsongen. Idag har jag fyllt upp ett skåp där.
The season is up to start in the "Svarta Bergen", so today I filled up a display case there.
 
Mellan varven & så mycket jag hinner blir det nytillverkning med silversmidande & Diabasknåpande.
As soon as I have an opportunity I work on new stuff, like silversmithing and Diabase work.
 
Hoppas ni haft trevligt Valborgsfirande. Med sjuk son blev det inget sådant för oss, men vi fyller på med massor av energi & vitaminer från naturens skafferi- nässlor, svartavinbärsblad, kirskål mixat med äppel & banan.
We fill up with lots of energy and vitamines from nature´s pantry. Weeds like nettles and leafs from blackcurrant mixed with apples and bananas is very tasty.
 
 
Ett ljus för vännerna som förlorade sitt barn vid ett våldsdåd förra Valborg, våra tankar är där!
A light for the friends whose child was tragic killed one year ago, our thoughts are there.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback