Silverring med porfyr & ovälkomna husdjur.

Nähäpp, här ska vi inte hänga läpp. Bara att släppa, ta nya tag & lära av misstagen. Det får helt enkelt bli så att vi inte lämnar någonting alls utanför när vi inte är vid transformatorn. Borde lärt mig förra gången, när skulptur & cykel gick åt pipan. Då hade jag ju inte behövt ställa dit stora Diabaslyktor också åt oärliga människor, mitt misstag.
Well, well, time to get over all the stuff that´s been stolen at the old substation over time. Time to learn by the mistakes and stop leaving things outside while we´re not there, it´s as simple as that. 
 
Jättekul är det däremot med besökare som kommer för att titta på våra saker redan innan vi ens hunnit ställa iordning i lokalen. Efter att de sista av dagens trevliga besökare lämnat tog Sensi & jag en runda runt berget. Åldern börjar ta ut sin rätt på Sensi, så hon tackar för behagliga pausmöjligheter som poppat upp längst stigen :)
It´s a lot of fun to see that visitors already finds the way to the old substation, even though we´re far from ready with the setting there. When the last of todays nice visitors had left, Sensi and I went for a walk at the old quarry. Since Sensi is getting old, she likes the conveniece that´s popped up by the path.
 
Porfyrringen har jag gjort klar. Jag har gjort den ställbar i storlek. Vad tycker ni? Profyren är visst vacker, eller hur? Fast inget är ju som Diabas för mig. Tyckte det var kul att övergå till att arbeta på skogssnigeln igen i em när vädret så tillät.
The porphyry ring is ready. I made it flexible according to the size. What do you think of it? Well, I like it- but nothing is like the Diabase to me. It was a grate fun to go back to working on the Diabase slug this afternoon.
 
Det känns inte som våra objudna husdjur är riktigt tacksamma för att jag bär ut dem istället för att ta dem i fällor. Nu har de haft riktigt fest, de otacksamma små gnagarna. Såhär såg det ut när jag skulle plocka fram ett glas vin till maten igår kväll. Fatta vilket party de haft!
You can imagine what a party our uninvited little pets has had. I was kind of surprised yesterday evening when I went to get the wine.. They are not that thankfull for my struggle to let them out instead of using traps to get them.
 
Ha en fortsatt trevlig helg! 
Have a nice weekend!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback