Stengodshjärta med silverdetalj och polerad Diabas

Nu är jag lite värre än ett barn på julafton. Jag har gjort fyra glasyrprover med Diabasglasyrer som jag väntar på att skall bli bränt i ugnen. Det är SÅÅÅ spännande!! Hjälp mig gärna att hålla en tumme att det blir något som liknar glasyr av det, tack.
 
I´m so excited, almost worse than a child for Christmas. I´ve made four different samples with glaze for stoneware, that´s waiting to get burned in the oven. It´s SO exciting!! Please keep your fingers crossed. Thank you!
 
Detta är ett hjärta jag gjort i fylelera, glaserat med en rödbrun nyans & låtit en kraftig silvertråd med en polerad Diabas på snurra in i hjärtat, så att stengodshjärtat får ett hjärta av Diabas.
 
This stonewareheart is glazed in a redbrown shade. I´ve made a silverdevice that goes into the heart of the heart, with a polished Diabase attached to it. 
 
 
 
En ny nyhetssight har startat upp på nätet och vi är glada att kunna läsa om vårt planerade evenemang Art & Music den 9 aug där.
 
A new newssight has started on the Internet and we´re glad to read about our 9 of August event Art & Music there.
 
 
 
Lite tomt är det allt här idag. Lille Barcan´s familj har kommit tillbaka från resan, så han har flyttat hem igen, den lille sötnosen.
 
We miss little Barcan here, since his family is now back from their trip and he´s moved back home, that little sweetheart.
 
  
 
Igår kom en stor leverans med supergoda mullbär, som vi beställt från www.rawfoodbutiken.se ihop med goda grannarna. Ikväll har jag gjort ekologiska godisar av typ raw vit nöt- & bär choklad. Jag smälte kakaosmör & blandade i mullbär, hackade hasselnötter, bovetecrisp, vaniljpulver, kakaonibs, solrosfrön, banan och gojibär.
Jag hämtar mycket rawfoodinspiration från goda grannens blogg http://livetpatorpet.blogspot.se/
 
Dags för provsmakning!
 
Yesterday the mulberry from www.rawfoodbutiken.se were delivered (thanks to grate neighbours) and tonight I´ve made raw ecological candy. Melted cocoabutter mixed with mulberry, hazelnuts, buckwheatcrisp, vanillapowder, cocoanibs, sunflower seed, banana and wolfberries is now waiting in the fridge to get fast enough to hopefully stay in one part when taken out of the heartmoulds.
A lot of rawfoodinspiration I find on this link http://livetpatorpet.blogspot.se/ 
 
Now I think it´s time for taste test!
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback