Silverring med fyrkantig rå Diabas & nygamla displayer

Så var ringen med fyrkantig rå Diabas också klar.
 
Now the ring with the square raw Diabase is ready.
 
 
 
 
Jag har köpt en hel kartong med gammalt displaymaterial från en guldsmed i Köpenhamn. Han har själv gått i pension och skulle göra sig av med alltihopa. Fina, kantstötta gamla prylar att visa smycken på. 
 
I bought a box of secon hand display material from an old retierd goldsmith from Kopenhagen. Nice old stuff, but pretty stale.
 
 
Med lite sprayfärg blev de som nya & är nu redo för att visa upp mina smycken på vårsalongen på Romele konsthall. Båda ringhållarna på bilderna ovan är också ur samma kartong- fast de var blåa innan de genomgick min svartbehandlingsomgång.
 
With new colour they are now ready to got to the Romele art gallery to display my jewelery. Both the ringholders above are out of that same secon hand box- but they were blue before my over all black  treatment.
 
 
 
 Jag gillar verkligen att kunna återanvända gammalt material!! Det blev väl perfekt såhär?!
 
I love reusing old stuff!! This was perfect, don´t you think?!
 
Igår blev vi med extrahund igen, eftersom ägaren ligger på sjukhus. Sensi undrar varför kompisen inte kan springa lös med henne, men han är en liten rymmare. En väldigt söt sådan, eller hur?
 
Yesterday we got an extra dog here again, since the owner went to the hospital. Sensi would like for him to run and play with her, but he´s even older then she is and he´s a little fugitive. A really qute one, isn´t he? 
 
 
Nu skall jag återgå till att arbeta med Diabas bordet. Lite borrande & justering kvar innan det skall rengöras.
Now back to work on the Diabase table. Drilling and some adjustments to do before the big cleaning.

Kommentarer
Sandra säger:

Ringen var väldigt fin! Och vilken charmig lite kompis ni passar, otroligt söt!

Svar: Tack! Kul att du gillade ringen. Jag tycker också om det lite ruffa stuket på den. Ja, lilla hunden är en sötnos. Han får bo här så länge husse är på sjukhuset. Akilles är inte imponerad :)
Pia Lindberg

2014-03-26 | 16:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback