Silverring med Diabaspärla

Ringen jag visat lite av under arbetet är klar. Det blev inga bra bilder alls ser jag nu, men ni ser på ett ungefär hur den blev. Jag har lagt mycket tid på att få ihop en hållbar lösning till infattningen, så Diabaspärlan verkligen skall hållas på plats av silvret. Nu sitter den där, och precis som i golvreklamen.. "inget lim" ;)
 
The ring that I´ve shown a litte from while working on it, is now ready. Unfortunatley I see that the pictures are lousy, but I hope you can see a little what it looks like.  I´ve put a lot of effort into the edging, so it will really keep the Diabasepearl in place, without using glue. And now it´s stuck there!
 
 
 
Nu ger jag mig i kast med en liknande ring, men med en fyrkantig Diabas som dekoration istället för den runda.
 
Now I´m working on another ring, with a square Diabase for decoration instead of the round pearl.
 
 
Jag gick och tänkte idag på morgonen när jag var ute med djuren, att snart poppar vårblommorna upp och träden börjar grönska. Gick och tänkte på hur vackert det är med vårens första bukett på köksbordet. Men så slog det mig, tänk vilken vacker bukett jag hade med mig på promenaden! Behöver nog öva lite på mindfulness, påminna mig att njuta av nuet! För inte kan det bli mycket bättre än såhär?!
 
On todays morningwalk my thoughts drifted away, I thought about the springflowers that soon will pop up and how beautiful it will be with the trees in light green. I thought about how wonderful it is to put the first bouquet of springflowers on the kitchen table. But then it struck me, what an amazing bouquet that joined me at my morningwalk. I guess I need to practise some mindfulness, to enjoy the moment. It really can´t get much better than this!
 
 
Önskar er alla en trevlig helg- och kom håg att njuta av stunden!
 
Have a nice weekend- and remember to enjoy the moment!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback