Silverfjäril och Diabasknopp som halshänge

Ljuvlig vårvärme får kreativiteten att spira. Solen värmer, fåglarna kvittrar & jag nästan väntar att få se årets första citronfjäril fladdra förbi. In i verkstaden & knåpa & ut kom detta:
 
Lovely spring weather and the creativity sprouts. The sun is shining, the birds are singing and I almost expect to see the first butterfly of the year to flit by. The feeling made me dive into my workshop to create this:
 
 
Eftersom jag vill undvika lim i mitt skapande har jag borrat hål genom den polerade Diabaskulan, lödat en silverstav i pärlhatten & låtit staven gå genom kulan för att hålla den på plats. Så kommer fjärilen flygande där under, för att hämta nektar ur Diabasknoppen.
 
Since I avoid using glue in my creations I made a hole in the Diabasepearl, and I soldered a silverstick into the pearlhat, that goes trough the pearl to keep it in place. And from beneath the butterfly comes flying, to get nectar out of that Diabasebud.
 
 
Mina konsulter tyckte det var en bra idé, det blev godkänt från dem. Mest för att de tycker det är trevligt när jag äntligen kan stå ute & jobba med stenen igen, i deras sällskap.
 
My consultants liked the idea. Mostly they like this time of the year, when we finally can stay outside working in eachothers company again.
 
 
Nu väntar jag med spänning på att se om glasyrugnen är körd i Glimåkra, i så fall är mina första glasyrprover med Diabasglasyrexperimentet klara. Sååååååå spännande!!!
 
And now I await the result with some suspense, if the glaze has been burned this week at the ceramics. Looking forward to see that tonight!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback