Nya visitkort & ring under arbete.

Idag är det vår i luften, säger hönorna. De kacklar glatt när de är ute & hälsar våren välkommen. Härligt! Nu nalkas min årstid!
 
Today it feels like spring in the air and our chicken are happy to kluck around in the sun. I love it, my season approaches!
 
 
Jag har fått mina nya visitkort. De blev inte så tokiga, tycker jag.
 
My new business card arrived yesterday. I´m pretty pleased with them.
 
 
Här syns det lite bättre. 
 
Maybe you can see it a little better here.
 
 
Jag har fått flera trevliga ringbeställningar på senaste tiden, så jag får koncentrera mig lite på ringar nu. Här arbetar jag på en hamrad ring där jag håller på att fila in infattningen till stenen så jag skall kunna löda fast den på ringen & vitkoka silvret, för att till sist fästa in Diabaskulan. Det är lite pilligt att fila in precis rätt profil på infattningen, så den passar mot ringen. Det jobbar jag på just nu, en hel del kvar innan infästningen är på plats.
 
I´ve had several of nice questions about making rings lately, so right now I´m focusing on them. I´m working on this hammered ring, that I´ll provide with a polished Diabasepearl. It´s a little tricky to get the proper shape of the silver to fasten the pearl with, that´s what I´m working on right now. It must have the exact correct profile to go with the ring, before fastening it. Still quite a bit of work before it´s time for assembly.
 
 
Vi inledde lördagen med att titta på Max & kompisarna som spelade innebandymatch. Jag förundras över hur duktiga de är, grabbarna! Max vill aldrig va med på bild, men här är han nog tillräckligt anonym, röd nr 5 :)
 
We started the wekend by watching a game of floorball, our son Max and his team gave us a nice show, even though the other team won the game. Max seldom agrees upon me taking his picture, but here I guess he´s pretty much anonymus, red number five.
 
 
Önskar er en fortsatt underbar helg!
 
Have a nice weekend!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback