Speciella graverade hängen i polerad Diabas

Strålade solsken hela dagen. SÅ gött! Då blev det utomhusarbete, så klart.
Lovely weather, I´ve been woking outside all day.
 
Ibland har kunderna lite svårt att beskriva hur de önskar att deras beställningar skall se ut. Men så finns det kunder som vet exakt & här var det tom en prototyp gjord i trä som visar hur hänget skall se ut. Då vet jag precis.
Some customers have a hard time describing what they want me to create for them. But this customer knew exactly and he had even made a wooden prototype.
 
Denhär kunden hade även med sig en Diabas, som hade speciell betydelse för familjen. Och ur den skall jag göra två hängen som ovan. Kul!
He also brought a piece of Diabase that meant something special for the family. He ordered two pendants out of that stone, looking as the wooden pendant.
 
 Jag har sågat ut formen till två hängen & håller på att polera dem. Brukar ju inte vara min favoritsysselsättning, men idag var det riktigt roligt när solen värmde & jag nästan kunde se blommorna slå ut under tiden jag jobbade. Behövde inte ens regnställ för vattensprutet som blir när man polerar.
I´ve cut out the pendants and now I´m working on polishing them. That´s what I´m doing here, in the middle of the sun, watching the flowers bloom.
 
Såhär ser det ut nu, en bit på väg.
This is how far the work on them has come today. 
 
Svarta Sara har hållt mig sällskap ute i solen, tillsammans med de små.
Black Sarah has kept me company in the sun, together with her little ones.
 
Intensivt arbete hela dagen, men med några små avbrott för att njuta av dagen. Först hos hästarna, med Max.
Even though it´s a lot of work, I took a few small breaks to enjoy the day. First me and Max went to the horses.
 och lite senare en badrunda med Sensi.
 And later a walk to let Sensi go for her longed-for swim.
 
Skall ut & fortsätta jobba nu, snart är det ju midsommar. Midsommardagen har vi ett sällskap som bokat besök i konsthallen, kul, kul. Alla är hjärtligt välkomna! Denna veckan har besökarna kommit från alla möjliga olika håll, det gläder oss! 
 
För morgondagen önskar jag bara att det skall gå så bra det kan när det är dags för syrrans första cellgiftsbehandling. Skickar alla positiva energier att ta med.
 
I´ll work a few more hours tonight. Soon it´s midsummer. We have a group comeing to visit in the art gallery on midsummer day. Welcome, everybody!
 
The only wish for tomorrow is all the best for my sister, time for the first chemotherapy. Sending all positive energy to bring!
 
Önskar alla en skön midsommarhelg!
I wish you all a nice midsummer weekend!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback