Stelt silverhalsband med infattad polerad Diabas, designad av Macko

Vill ni höra hur designen till detta halsband kom till? 
 
 
Jo, det är ju så att min goda vän & kollega Karin Thuresson kan kommunicera med djur. Jo, prata med dem kan vi ju alla, men det är inte lika solklart för alla vad det egentligen är de svarar. Det finns många spännande & häpnadsväckande historier kring detta. Men vid ett samtal med min fyrbente vän Macko sa han att han tyckte jag skulle göra ett sådant halsband. Och så blev det, naturligtvis. Han har godkänt det.
Visst är han snygg, min hjälpdesigner!
 
 
Sensi fick busa lite med bästa kompisen Nero vid stallet idag. Alltid lika populärt.
 
 
Jag har försökt rensa för att vattnet skall rinna undan från vägen, med ganska klent resultat. Så om ni planerar ett besök får jag be er parkera på stora parkeringen efter järnvägen & ringa mig, så kommer jag & guidar sista biten till fots (alternativt medtag vadarutrustning..). Ber om ursäkt för detta.
 
 
Jag har börjat knacka fram Diabaser till vår blivande ljuskrona, men attans vad kallt det är i vinden! Knappt det går att jobba sig varm. Så nu ska jag lyda Karins råd & mjuka upp min onda hals med en kopp hett te.

Kommentarer
Rebecka säger:

Vad fin han är, Macko! :) Men vilken översvämning ni fått :O Kan vi kanske ställa en båt vid ena änden?

Svar: Ja visst är han fin, min gyllene gosse! Jo, vi har pratat om att lägga en kanot vid "sjökanten", men jag har rensat utloppet flitigt så nu harvattenståndet sjunkit en aning ;)
Pia Lindberg

2014-01-17 | 20:25:36
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback