Silverfågel med Diabas i näbben.

Det höll på att inte bli någon blogg idag. Jag tappar lite fart av att läsa allt dravel som kommit efter att skolan i Nyköping infört en köttfri dag. Tex detta utdrag från Aftonbladet idag:
 
Gratis hamburgare till eleverna.
Så protesterade Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) mot en köttfri dag på skolan i Nyköping.

Kön av skolelever ringlade sig lång utanför hamburgerståndet vid Gripenskolan. Bakom protesten mot den köttfria dagen inom Nyköpings kommun fanns flera skäl enligt LRF:s ansvarige, Lovisa Norberg:

"Vi vill att ungarna ska få ordentligt med näring alla dagar. Det är särskilt viktigt för tjejer som växer, idrottar och ska bli snygga", säger hon till dagensmedia.se.

Men snälla, har vi inte kommit längre än så??!? Nu var vi där igen, det jag så många gånger undrat. Sunt förnuft, vart hade det tagit vägen?! Vart har överkonsumtionen tagit oss, vad har den gjort mot naturen? Nu försöker någon göra något bra, då skall det motarbetas, dessutom med de mest korkade argument man kan hitta på. Jag blir alldeles matt. 

En hyllning till djuren fick det bli i verkstaden. Fri som en fågel i dess flykt, bärandes sin skatt i näbben. 

 
Idag fyller Akilles 9 år. Grattis till finaste kattkillen!
 Veckan som gått har jag passat en extremt go´ kattflicka. Lilla Signe, en riktig mysfia!
 
Där kommer energin tillbaka, tillsammans med djuren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback