Pilgrimsfalk i Silver med mattpolerat Diabasmoln

Idag kan jag konstatera att det lär bli många turer till Öland detta året, med olika utställningar från början på April till slutet på September. Hoppas på bra väder, så kan det ju bli riktigt angenämt!
Vi börjari April med en utställning på Greby B & B, där bl a fågelentusiaster håller till. Det får alltså bli mycket fåglar till den utställningen, som kommer att stanna kvar där över sommaren. Vi ska vara med vid Ölands vårfest också, Öland Spirar den 10-11 maj. 
 
Så nu får jag jobba lite med fåglar. Pilgrimsfalken, som finns i Naturskyddsföreningens logotyp och som är med på Sveriges röda lista som sårbar, är så vacker. Här en lånad bild från ett reportage i Kristianstadsbladet:
 
Bilden blev inspiration till detta hänge, med ett mattpolerat Diabasmoln & Pilgrimsfalk i silver:
 
 
Jag har gjort en kraftansträngning med att rensa för att få undan vallgraven över vår väg. Det har gått ganska bra, men nu är det mera isbana. Det är halkskydd på skorna som gäller (jag har i alltför färskt minne hur lätt det är att halka annars & det kan göra väldigt ont- speciellt om man bryter en handled eller så..). 
 
 
Sensi fixar det bra- utan halkskydd. 
 
 
Stor del av denna dagen har tillbringats i Kristianstad, med helgenomgång av alla titanskruvarna i käken. Det görs ungefär vart tionde år. Lite fanns där att åtgärda, men det var ganska ok.
 
Nu ska jag ut & fixa till ett par enkla silvercreoler som är beställda. Hej hopp!
 

Kommentarer
Sandra säger:

Härligt med en sommar på Öland! Man kan ju hoppas att du kan ta lite rast ibland och sola näsan. Då kan det ju vara lönsamt på mer än ett sätt att vara där! ;)

Svar: Du känner mig, Sandra ;) Soooool, då ska det solas näsa, skall du tro. Gött!!
Pia Lindberg

2014-01-24 | 17:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback