Hänge av silversked med infattad polerad Diabas

Det nya året har redan bjudit på en alldeles ny erfarenhet. En som jag förvisso gärna varit utan, men man skall väl lära något av det.. Kanske att man skall inse vad som är viktigt och att det då inte är det materiella?! Fast jag tycker att det vet jag ju redan!
Mitt företagskonto har i alla fall på något ännu obergipligt sätt blivit skimmat, via ett kort jag själv inte använt. Det återstår att se hur det hela avlöper.
 
Annars knåpar vi på med byggandet. Hallen börjar likna något nu, fast det återstår endel arbete, bl a med trappan. Vi fick en byrå som vi tänkte ha till förvaring av halsdukar, mössor, vantar & dyl. När jag drog bort silvertejpen som hållt lådorna på plats under transporten följde lite för mycket med.. 
För att rädda den målade jag en rand i samma färg som panelen i hallen & gjorde symboler på den, vad som skall ligga i resp låda (Mats & Max får dela på den med M, mycket orättvist tyckte Max..).
 
 
Så får det bli så länge. Nu skall det väl vara tydligt var sakerna skall läggas i alla fall.
 
 
Jag fick ett helt dussin riktigt silverskedar av supersnälla släktingar, att använda i skapandet. Jag kunde knappt vänta att börja på, så nu har jag ett första hänge på gång. Lite finlir & putsande kvar på det. Och när jag sågade av resten av handtaget fick jag genast idé om hur det skall användas. Kul, kul!
 
 
Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Sandra säger:

Det var ju riktigt snyggt att du målade på byrån! Det fanns nog en mening med att det försvann lite färg när du drog av tejpen ;) och vad fint smycket var!

Svar: Tack, tack, kul att du gillade både kluddandet på byrån & nya hänget :)
Pia Lindberg

2014-01-04 | 19:25:49
Sandra säger:

Det var ju riktigt snyggt att du målade på byrån! Det fanns nog en mening med att det försvann lite färg när du drog av tejpen ;) och vad fint smycket var!

2014-01-04 | 19:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback