Diabashalsband med ugglefjäder i silver

Jag följer med spänning utvecklingen av "Djurens parti", glädjande nog ser det ut att ta form och bli en motpart till all annan fokus på produktivitet och på det kommersiella tänkandet. Det behövs en kraft som tittar på vad som är bra för djuren och för miljön!
 
I loggan för Djurens Parti finns det en uggla. När Karin & jag nu planerar för vårens fågelutställning blomstrar inspirationen på fågeltemat och jag gjorde en ugglefjäder i silver, smidde en rund ring som jag lödde fast fjäderna på och så får naturligtvis den obligatoriska Diabasen också vara med. Såhär blev det färdiga resultatet:
 
 
Nu kan jag också meddela besökare att det går bra att köra fram till oss och till lilla verkstaden igen. Vi har byggt upp vägen med tonvis av fyllning och grus i helgen, så nu skall vi klara oss från nya översvämningar ett tag.
 
Snön fortsätter att falla ute, det är kallt, fuktigt & blåsigt. Jag gillar det inte. Flipper håller med, han uppskattade verkligen att få nybäddat i lösdriften i stallet, så han & de andra hästarna kan ligga inne & mysa.
 
Det var motvilligt han steg upp i morse när jag kom för att ta ut honom & Macko på promenad. Näää, tyckte Flipper, låt mig sova!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback