Hjärtligt halsband & raw godis

En liten påminnelse om den så kallade "Alla Hjärtans Dag" på fredag.
Vi kan väl enas om att vara hjärtliga alla dagar, men om man vill göra just den dagen speciell kan man ju te x göra det med ett lite annorlunda hjärtligt halsband i Diabas & handsmitt silver.
 
 
Jag kommer att hålla lite hjärtligt tema i smyckena denna veckan, fredagen till ära, så det kommer mera under veckan.
 
Idag har vår lille inneboende för de närmaste veckorna kommit. En liten söt kille, lugn & snäll.
 
 
Sensi tycker det är helt ok. Akilles är i vanlig ordning mera skeptisk & svårflörtad, men det går redan riktigt bra!
 
 
Han sitter gärna i trappan, så har han flyktvägen klar :) 
 
Nu har jag gjort raw-food godis. Provade många av ingredienserna jag fick förra veckan. Tänk att kunna äta godis & veta att det bara är nyttigheter i det: kakaosmör, banan, nötter, kakaonibs, bovetecrunch, gojibär, honung (skulle nog varit agavesirap för att räknas riktigt som raw..) kardemumma, cocos & så lite flingsalt på toppen. Nästa gång ska jag ha i lite vaniljpulver också. Bara att smälta kakaosmöret & blanda i vad man tycker passar, kyla ner i frysen en timme så är det klart att skära upp i bitar.
 
 
Hoppas ni har möjlighet att ut & njuta något idag när solen visar sig. Det är vår i luften & jag har lite vår här inne också med dessa fina snödroppar som jag fick igår:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback