Halsband i Vånga Granit, Diabas & silver.

Det pratas om oväder idag. Jag tror jag stannar i sängen hälsar Akilles.
Crappy weather today too. I think I´ll stay in bed all day, Akilles says.
 
Ni som inte såg förra inlägget så var det en liten skulptur, "Olika men lika". 
If you haven´t seen my last post, it was a small sculpture that celebrates diversity.
 
Kolla gärna in förra inlägget, så förklaras den lite mer där.
Jag fick en kommentar att jag borde göra ett sådant halsmycke. En kul idé, tyckte jag. Så det blev ett halsband på samma tema "Olika men lika".
Please check out the last post, where I explaine it a little more.
I got a comment that I should make a necklace like that too. A good idea, I thought. So here I´ve made one on the same theme "Different but equal". 
 
Precis som vi alla är olika är materialen i halsbandet olika. Men precis som vi samtidigt har likheter har materialen i halsbandet likheter. Och de kompletterar varandra, precis som vi gör. 
Just as we all are different, the materials in the necklace are different from each other. But they also  have similarities, just as we do. And they complement each other, just like we do.
 
Slutligen hoppas jag få se många av er ikväll. Vi finns i idrottshallen i Lönsboda, utställningen är öppen från kl 18.00. Välkomna!
Jag har sett lite av de andra utställarnas saker & kan lova att ni inte blir besvikna. Superduktiga, allihopa. Och för er som inte smakat Rawfood praliner: här har ni chansen att köpa de godaste, finaste pralinerna ever! Bäst av allt- de är helt igenom jättenyttiga
Finally I hope to see many of you tonight. We´ll be located at the sports arena in Lönsboda, the exhibiton will be open from 18.00. Welcome!
I´ve seen some of the other exhibitors things and I can promise that you wont be disappointed. Super talented, everybody. And for those of you who haven´t tasted Raw food chocolates- here you have the chance to buy the most delicious, fine and helathy chocolates ever!!
 
Önskar er alla en trevlig helg!
Have a nice weekend!
 
(min helg kommer att bestå av arbete.. skall fortsätta försöka förvandla denhär till en stor ljusstake, som skall levereras innan jul. Lite innebandy supportande blir det också, så klart)
(my weekend will consist of work .. I´ll continue trying to turn this one into a large candlestick, to be delivered before christmas.)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback