Kreativitet och vernissage

En vis man sa till mig att jag skall tillåta mig att skapa fritt, även när tiden är knapp och beställningarna står på kö (du är så klok, Nisse!). Det är så sant, för att hålla kreativiteten vid liv & behålla glädjen i skapandet måste jag sticka mellan med sådant jag bara vill skapa. Sagt och gjort. Jag har länge velat göra en Diabasbåt. Med silverstativ. En liten prototyp och drömmen är att någon gång göra en i stort format. Så här är den. Min lilla prototyp av min drömbåt i Diabas. Åh, så roligt det varit att göra den, fast det varit på små "stulna" stunder på sena kvällar!
A wise man told me to allow myself create from heart, even though the time is hard to find while working on ordered stuff. That´s so true, to keep creativity alive and hold on to the joy of creating that´s what one has to do. So I´ve allowed myself take the time to work on my prototype Diabase boat with silver support, a short while in the late evenings.
 
Jag fick genast svar på tal på mitt blogginlägg där jag tyckte att alla som har picknick vid det gamla stenbrottet kunde plocka med sig sitt skräp därifrån. Kul att se att mina bloggläsare har humor.. Någon hade lämnat bl a sin tomma ölflaska på trappan in till transformatorn när jag kom & skulle öppna- säkert med glimten i ögat. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag kom, ni är ju för goa!
I got a greeting after my blog about people leaving their garbage after their picnics. It made me laugh to see that some of my blog readers are such jokers. When I got back, there were empty beer bottles right at the front door to the house. I´m sure someone put it there jokingly. And it worked, it did make me laugh.
 
Flera dagar när jag kommit har jag sett denhär kompisen ringla in i ett hål i grunden på transformatorn. Visst är den vacker!
This friend often comes out to say Hi. Beautiful, isn´t it?!
 
Äntligen har jag kunnat snöra på löparskorna igen efter senaste bakslaget med ryggen. När jag kom förbi det nya stenbrottet var jag tvungen att stanna för att ta en bild (och för att hämta andan..) 
Jag tycker det känns som bilden kommer från en annan del av världen.
Finally I can try to start running again, after the last time my back gave me a hard time.  This sight at the quarry met me and it felt like a view from another part of the world.
 
I en annan del av världen är det vernissage i morgon. Eller idag egentligen, såhär mittitnatten. Det känns fantastiskt att kunna medverka med Diabas från Gylsboda för att hjälpa till med det viktiga arbetet i Botswana för att hjälpa de utsatta djuren.
And in another part of the world ther will be a vernissage today, where my Diabase paw print will be shown and hopefully sold to help out in the grate work for the animals. 
Raising awareness and funds towards Wildlife Conservation through Art Exhibition.

Kommentarer
Rebecka säger:

Båten är så himla fin!

Svar: Tack, jag fantiserar om hur den skulle se ut i storformat på ett litet torg vid en liten hamn där vattnet kan kasta reflexer i de polerade sidorna.
Pia Lindberg

2014-08-03 | 14:20:34
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback