Förberedelser till "Art & Music"

Nu skall väl ingen missa att vi har saker på gång i Gylsboda :) 
I hope everybody sees that we have things going on i Gylsboda :)
 
Skyltar & affischer är uppe på många orter. Men OM någon skulle vilja skriva ut & sätta upp fler affischer (TACK!!) så lägger jag med den här:
Signs and posters are spread wide. Here´s the poster if someone would want to print and help us to spread the information. Thank you!
 
Flera artister som kommer att förylla dagen, det blir mycket härlig musikunderhållning mm.
Ni kommer även-utöver att kunna botanisera bland all konst & hantverk- att kunna köpa närproducerad honung, ni kan få veta mer om Bjarkahälsan & allt vad hon har att erbjuda osv osv. 
Café t skall laddas med hembakade kakor, frallor och bredda mackor- allt hembakat. Vår raw food guru Rebecka har lovat hjälpa oss att se till att det finns en alternativ fika för gluten- och laktosintolleranta. Problemet är att jag vet att den är så god så jag kommer förmodligen att handla alldeles för många bitar för mitt eget bästa.
More artists are added to the event and it´s a joy for us to be able to offer a lot of grate music due to them all. The café bakeing will promise homebaked cookies and bread and there will be a raw food alternative provided by a grate neighbour (if I don´t eat it all, I love it!).
 
Idag har jag engagerat både Mats & Max att hjälpa mig röja sly & gräs. Sensi tyckte det var ganska tröttsamt, hon la sig & vaktade medan vi jobbade.
I´ve involved Mats & Max to help me to disforest the area. Sensi thought we were so boring.
 
Här är jag nästan klar med att dra ris & så fastnade jag på bild, ganska ovanligt & inte helt uppskattat..
Here I´m almost done with draging the bushes away. Caught on a picture, that´s not common.
 
Sly & gräs är undanröjt kring transformatorn, stigarna till cafét osv osv.
Bushes and grass are gone where there was a need for that..
 
En bra dag, mycket gjort & mycket besökare under tiden. Kul, kul!
A perfect day, lots of things has been done and the visitors has popped in meanwhile we´ve been working there.

Kommentarer
Rebecka säger:

Vi såg skylten inne i Lönsboda, jättefint!! Ser fram emot kvällen :) Och fikat med såklart ;)

Svar: Tack!! Vi ser också fram emot att se er där & fikat, ja, det är superduper att du hjälper oss med den godaste raw tårtan!
Pia Lindberg

2014-08-03 | 14:20:06
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback