Blomma i silver med Diabas

Kunden som köpt blomhänget till höger ville ha ett par silverörhängen som passar till halsbandet.
The customer that bought the flower to the right had a wish for a pair of silver flower earrings to weare with it.
Så under de värsta ösregnen de senaste dagarna har jag passat på att in & göra lite silversmide. Nu ör de klara.
So during the worst rain the last days I´ve been working on them inside.
Annars är det mest att stå ute & polera hela dagarna, med regnställ på. 
Otherwise it´s most outside work, polishing Diabase, rainware on.
 
Och så är det podierna som skall byggas klara & sen målas vita, så det blir lite inomhusarbete att varva med. Podierna behöver jag först till utställningen på Bäckaskogs slott den 14 september & sedan till Galleri Annexet 25 okt-26 nov. Jag sliter på min stackars far som inte är så pigg, men han har alltid varit duktig på att fixa & trixa när något skall byggas & tillverkas, så lite konsulting bistår han fortfarande med när han orkar. Att bygga podierna demonterbara för enklare frakt var tex hans idé. Konstruktion pågår.
I also must get the set of podiums ready for use at the Bäckaskog castle exhibition on the 14 of September, I´ll also need them at the art gallery Annexet in October.
 
Måste dela med mig av ett tips. Lärde på Rawfoodkursen att göra blomkålscouscous. Att med mixer eller matberedare köra ner rå blomkål till korn som anväds tex som stomme i sallad. Igår testade jag att göra det samma med broccoli. Kanongott!!
I must tell you about a new thing I tried and it was so good! To mix broccoli down to small beads and use as a base in sallad. I learned at the raw food class to do that with cauliflower, that´s very good too. 
 
Ikväll har det varit intressant möte med köpmannagillet med diskussioner om framtidsplaner.
Lång dag, nu är jag trött!! Sov gott!
Tonight we had an interesting meeting in the merchant fraternity, discussing plans for the future.
A long day and now I´m really tired. Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback