Utomhusjobb.

Skönt att vara hemma, packat upp den smaklöst råfula rullenissen med alldeles för små hjul för grusvägskörning (se förra inlägget så blir det begripligt..) och pustat ut.
Lilla hunden är som Sensi, gammal, men ändå pigg & glad. Älskar lek & bus. Hönorna håller sig skeptiskt på avstånd i bakgrunden när Max sparkar boll med hundarna.
Good to be home and haveing unpacked the ugly suitcase with all too small wheels (you can see it in the last blog insert). The dogs are playing with Max, while the chicken are looking from a distance.
ge mig bollen!
give me the ball!
Underbart väder. Hästarna har tagit fram solstolarna på uteplatsen.
Wonderful weather!
Det känns konstigt att utställningen på Romele konsthall är i full gång & det är någon annan som tar hand om alltihopa. Men vi får börja fundera på vad vi skall ha med på Ubbabodautställningen. Vårt deltagande blir i begränsad utsträckning, mycket av våra saker är ju redan ute. Det är i stort en fotoutställning, men vi kommer att visa lite smakprov där.
Jag skall försöka hinna få klart ett beställt halsband att ta med & så har jag en annan lite klurig beställning som jag stångas med. Modell större. Jag jobbar på den.. Perfekt med utearbete dessa soliga sköna dagar!
With one exhibition ongoing, it´s a bit hard to set the other one for next weekend. But a few examples will be there. It´s mostly a photo exhibition, but we will participate in a limited extent. 
I´m working outside in the sun with this a bit bigger request.
 
Lite keramik får nog följa med till Ubbabodautställningen. Kanske några glada hönor, såhär just efter påsk :)
I think I´ll bring some of my ceramic ware next weekend. Maybe some happy chicken?
 
Men först några timmars sömn, innan poleringen fortsätter på den stora Diabasen.
But first I must have a few hours of sleep, before I keep grinding on that Diabase. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback