Diabasljusstake med fårhuvud i stengodslera med Diabasglasyr

Jag stångas vidare med att finna en lösning med skyltning till oss som håller till ute i dessa backarna & idag kom det en liten ljusglimt.. Kanske, kanske det kan bli möjlighet till skyltning från Lönsbodahållet. 
 
Och så håller jag på med mina glasyrexperiment, med att blanda fram en Diabasglasyr till stengodslera. Här har jag gjort en dubbel ljusstake i Diabas & fårhuvudet har jag gjort i stengodslera som jag glaserat med den egna Diabasglasyren. Weeehoooo vad kul när det funkar! Visst blev det bättre nu, med mer Diabasmjöl i glasyren! 
 
I keep on with my struggle to get permission to have road signs to help visitors to find all of us that have our businesses located out here in the woods. A small step in the right direction taken today.
 
My experimenting with mixing a Diabase glaze for stoneware is moving forward. This double candlesick I made out of Diabase and the sheep head I made from stoneware. In this glaze I put a bit more of Diabase dust than earlier and I like this one better.
 
 
 
 
Jag har ännu en ny blandning i ugnen nu, där jag har lagt till ett syrareducerande ämne, vilket kan innebära att det blir en svartare glasyr- fast det kan lika gärna innebära att det blir pannkaka av alltihopa :) Det är i alla fall väldigt spännande!
 
I have another mixture in the oven right now, that I´m really curious to see. I hope it will be more black- but it can just as well be a total failure.
 
Nu skall Sensi & jag ut & ta ett ryck på huggebacken, skall fixa fram de sista stenarna som skall vara till dekoration på Diabasbordet.
 
Time for Sensi and me to go back out, back to our outside Diabase workingspace.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback