Vilken uppfinning!!

Nja, dendär Indiansommaren missade nog Gylsboda när den drog förbi.. Solen gömmer sig bakom gråa moln. 
Men det är ok, det funkar att vara ute ändå. 
Fortsätter förbereda för ett antal hängen. Kommer att berätta mer om dem längre fram om/när allt är klart för ett ev samarbete som är under planering.
 
En nackdel med att köra eget är att det slukar all tid i ett nafs, på bekostnad av allt annat. Man blir tex fullkomligt osocial, hinner inte umgås med släkt & vänner som man skulle önska. Inte ens de obligatoriska två dagarna vi brukar försöka få till med systern med familj under sommaren har vi lyckats få till i år. Men ikväll skall de i alla fall komma på besök, tillsammans med mina föräldrar. 
Jag förbereder äppelpaj till kaffet & plockar då fram denna geniala uppfinning. Har ni provat den?
Jag minns att min farmor hade något liknande, men annars har jag inte sett dem förrän nu, när Karin hade hittat dem på Jula (oj, nu blev det lite reklam här..)! Man bara spettar fast äpplet, vevar & vips så är det skalat, urkärnat & skivat. Ett litet Nobelpris tycker jag uppfinnaren är värd, vem det nu än är. 
När jag torkade äppel- & päronringar fick den lilla mojängen jobba hårt & det gick som en dans. Alla skalen blir till gott te, torkat med lite kanel om man gillar det. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback