Smide & "semesterweekend"

Nu skall jag ha två dagars semester!!! Fast Mats & Max menar att det är de som skall ha semester.. Vet inte riktigt vad de menar med det..? De skall ju vara hemma & klara sig utan mig i två hela dagar ;)
Mamma Ulla har hyrt stuga & bjuder mig, syrran & systerdottern över helgen. Till Ullared.. Sa jag semester? Ok, kan ju diskuteras hur vilsamt det är på GeKås. Men jag skall i alla fall inte jobba på hela helgen.
Jag återkommer på måndag & berättar hur vilsamt det varit.
 
Silversmideskursen var kul, som alltid. Jag började på vasen, utgick från en plåt som jag värmde för att kunna böja ihop som till ett rör ungefär till att börja med. Började löda ihop den & sågade ut en botten som skall på plats. Fortsättning följer..
 
Måste visa Mats senaste smidesalster. Det var en dam som ville ha en tvåarmad hängande ljushållare vid sin öppna spis. Visst blev den snygg!!
 
Akilles tycker inte riktigt om att jag skall vara iväg ett par dagar, han är en riktig mattegris. Enda fördelen är att man få ha hela sängen för sig själv, menar han. Synd bara att husse ligger bredvid & snarkar så förfärligt.
 
Jag har plockat in de sista paprikorna idag. Misstänker att det inte är någon som kommer ihåg att täcka plantorna mot nattfrost när inte jag är hemma & gör det.
 
 
Önskar er en härlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback