Handgjord silverlänk med Diabashänge

Bor man i Gylsboda är man omgärdad av underbara grannar. Bl a en äldre dansk man som idag kom ut & tyckte att nu får det väl ändå vara färdighostat. Så han försåg mig med en liten flaska homeopatmedicin, med förmaningen "skit i vad som står på flaskan".. Där stod 5 droppar 3 ggr / dag. Ta 50 droppar & sen 20 till varannan timme, fick jag order om. Så skall jag vara pigg så jag springer på tandköttet imorgon ;) 
Läste lite på innehållsförteckningen. Ormgift, stormhatt, gullregn.. sånt som jag fått lära är giftigt. Men jag vet ju att han vill väl, så det är väl klart att jag måste prova. Fast kanske i lite mindre dos än den han rekommenderat, annars blir det kanske alldeles galet när jag knåpar vidare med mitt silversmide.
 
Mina paprikor ser också smått giftiga ut. Men de är riktigt söta & goda nu när de skiftat färg.
 
 
Småttingarna utforskar stora vida världen med stort intresse
 
 
och jag knåpar vidare i lilla verkstaden. Dethär tyckte jag blev riktigt snyggt!
 
Jag har gjort det som kungakedja längst fram vid hänget & sedan låtit kedjan gå över till att bli en 2-i-2 länk. Diabashänget är helpolerat.
 
 
Vad tycks?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback