Filosoferande

Dagens promenad gav upphov till denna:
 
Vackra Gylsboda
Diabasbrytningsland
Där naturen nu
med varsam hand
 
Målar och dekorerar
med sin magiska palett
ett landskap som är
det vackraste jag sett
Bäddar med vitmossa
så mjuk och så skön
Fyller på med gräs & buske
både brun, gul och grön
Hålor fylls med vatten
och bildar spegel, blank och svart
Nya sjöar bildas
som fylls med nytt liv snart
 
Jag jobbar lite också medan jag filosoferar ;)
Blev ombedd att göra en liten ängel med silvervingar & Diabaskula till kropp. 
Såhär blev den:
Huvudet är av swarovskikristall.
Nu håller jag på med ett smycke med en silverfjäder. Och i morgon börjar silversmidet i Olofström, där jag skall ge mig på att göra en vas i Diabas & silver ;)
 
Idag skall vi få information om hur det skall fungera framöver med den nya turistorganisationen i Osby kommun. Det skall bli intressant!
I övrigt är det planering & tillverkning som gäller just nu. Och så är det hög tid att ta ett bokföringsryck igen.. Men det lär inte hinnas med idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback