Bland Diabas & tupplika hönor

Fina Sensi börjar bli gammal & grå. Men när jag tittade närmare på bilden, vid stenen, lade jag märke till något helt annat
 
Ser ni så väl svampen passar in i Diabasen som den växer invid? Nästan som om det var ett urtag gjort i Diabasen, just för att göra plats till en vacker liten flugsvamp. 
 
Nu var det länge sedan ni fick se lilla Gulle-Fia. Hon har blivit en stor och vacker "höna". För hon är väl en höna? Ja, det är väl klar, hon heter ju Gulle-Fia. Då kan man väl inte vara en tupp? Vår tupp tex heter Tuppe. Idag har Gulle-Fia börjat göra konstiga ljud. Nästan som om hon försökte gala. Tuppe tittar nedlåtande på henne & stämmer upp i ett klingande kuckeliku. Gulle-Fia blänger tillbaka och kraxar kuku.
Här ser ni "henne" till höger i bild.. Till vänster är det Tilda som är ute & går med bäbisarna.
 
Här syns alla de tre små kycklingarna.
 
Nu skall jag ut & fortsätta borra hål i Diabashängen. Och så skall jag skissa på vad jag skall göra på keramiken ikväll. Blir nog ingen höna, men dock något med en uggla, har jag tänkt. Ha en bra dag!!
(Förresten, dendär hostan.. jo tack, den frodas. Ormgiftet bet nog inte på den. Men jag tänker att man måste få grymma magmuskler efter en månads idogt hostande).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback