Busfrön & höstlöv

Så, då var höst- & vintersäsongen igång på allvar. Första omgången hö är hämtad & inlastad i stallet. 
 
Eftersom jag är värmeälskande soldyrkare försöker jag nu hitta ljusglimtarna i de kallare årstiderna. Höstens färger är ju vackra. Jag gjorde ett tafatt försök att göra lönnlövsrosor, men inser att jag får nog fördjupa mig lite mer i hur man egentligen gör :)
 
 
Skulle vilja göra en ros som blev bra & som kunde stå i nya vasen jag håller på med i Diabas & silver. Jag skall bara bestämma mig hur Diabasfoten skall vara, sen är den klar.
 
Nu är Nordskånska konstrundan igång. Många duktiga konstnärer ingår. Idag besökte Karin & jag Margareta Juhlin, som både visar sina vackra tavlor och har boksläpp för sin nya bok "Ur elden lyfter vingarna". Hennes atelje finns på den idylliska gården i Hunshult utanför Lönsboda och rundan pågår både denna & nästa helg. Missa inte att besöka Atelje Ängeln & de andra begåvade konstnärerna på rundan.
Naturligtvis är ni hjärtligt välkomna in till min lilla verkstad på ett besök också, när ni ändå är ute & kör ;) 
 
Jag har inte hunnit så långt som jag hade hoppats med mina hängen idag. Får ta ett ordentligt ryck i morgon. Jag fick lägga jobbet åt sidan & anordna ett litet kyckling SPA inne i vasken. De små liven hade busat ner sig i något kladd som hade fastnat på deras små tår & bildat hårda klumpar kring de små tåsingarna. Med ljummet vatten, såpa & lite matolja fick jag försöka mjuka upp dem & pilla bort lite i taget utan att skade de pyttesmå klorna & tårna. Och när man varit på SPA måste man ju sen få svepa in sig och torka till mjukt & gott..
 
 
Alla tre var likadana. Stackars gamla Tildahönan som är inne på sitt elfte levnadsår har begåvats med tre hyperaktiva ungar.. De fick torka till lite inne innan jag släppte ut de små busfröna till en upprörd & orolig Tildamamma igen.
 
Nu skall jag återgå till att skriva på min presentation som skall vara till ett nytt spännande samarbete med grannlandet som jag gläder mig väldigt mycket åt. Mer om detta längre fram. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback