Bergodalbanedag

Vilken dag.. Det har verkligen varit upp & ner hela dagen.
 
Först en höjdarmorgon med djuren, där Flipper fick bestämma mycket idag- han blev ju faktiskt myndig. 18 år, fina gossen. (Fast det är ju ingen skillnad, det har ju alltid varit han som bestämt). Får han bestämma handlar det ganska mycket om mat. Mycket mumsande på promenaden.
 
När jag kom hem fick jag besök i lilla verkstaden & det är ju alltid trevligt. Men när besökaren backade i gropen så det slutade med att vi fick ha ut bärgningsbil för att fiska upp stackaren kändes det ganska taskigt.
 
Sen kom det ett trevligt mail från ett galleri som ville diskutera utställning med mig & Karin. Så var man glad igen. Jippey!
 
Och så damp nästa meddelande ner, om en vän som fått ett trist besked. Så åkte bergodalbanan ner igen.
Och ner fortsatte den när en kyckling var borta. Jag letade & letade. Men hon var borta.
Jobbade en stund, men kunde inte släppa det. Tog ett varv till och fick jag för mig att lyfta på en liten plastburk & minsann, där under satt hon! Hon hade lyckats välta den över sig, stackars liten. Men det slutade ju väl, så åkte vi upp en bit i bergodalbanan igen ;) Jag är så glad att jag fick för mig att lyfta på burken så hon inte blev sittande där ute ensam & frysa inatt, lilla pluttan!
 
Sen nästa kompis som hade jobbigheter. Svisch, ner igen.
 
Ett hjärta, speciellt till er som behöver en särskild tanke. Kram på er!
 
 
Nu bestämmer vi att i morgon skall bli en toppendag!!
Hinner nog inte med någon blogg i morgon, mycket som skall göras innan silversmidet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback