Nu måste vi hjälpas åt!!

Först måsste jag bara få kräka ur mig lite ilska. Ni kan väl inte ha undvikit den senaste skandalen, med angorakaninerna som idioter sliter pälsen av? Men människan tycks glömma så förbannat snabbt. Det var inte länge sedan samma skandal belystes, då andra idioter slet dun av fåglar. Allt för att vi skall konsumera varor som görs av de plågade djurens päls/dun eller vad det nu månde vara. Vi måste hjälpas åt att komma ihåg, varje gång vi tycker att vi måste köpa något, att kolla så inte ett djur kommit i kläm för att det skall produceras. Vi HAR makt som konsumenter. Och vi har ansvar, som vi måste ta mer på allvar. Snälla alla, låt oss hjälpas åt att få ett slut på detta vanvettiga djurplågeri som pågår i så många olika sammanhang. Tack.
 
Nu känns det lite futtigt att fortsätta med något annat, för detta är en så stor fråga.
Men i alla fall..
 
Igår jobbade vi på galleriet hela dagen. Allt börjar komma på plats & det blir kanonmysigt. Det kommer att finnas speciell olivolja som en bekant till galleristen producerar, finns i olika smaker & i trevliga presentförpackningar. Mycket trevliga som gåbortspresent. Sylt, marmelad, praliner & annat gott dukas också upp där, handgjort & utan massa onödiga tillsatser. Jag har redan hittat flera julklappar som jag skall fixa där & jag hoppas ni kommer att göra det samma.
 
Karins underbara keramik är på plats & de fantastiska tavlorna skall ni få en liten tjuvtitt på, men bara en liten. Resten får ni se på plats!
 
Smyckena som svävar över vallmoskålarna är mina.
 
Julens mistel kan man också hitta här, bara att hänga upp i dörröppningen & ställa sig att invänta Prince Charming.
 
Mina smycken har tagit plats i hängare från taket & på podier delar de plats med mina ljusstakar & mindre skulpturer i diabas & silver.
 
 
Det kommer även att finnas smycken från en Dansk designer bl a i gummi. 
 
I morgon skall vi tillbaka & pynta in ännu lite mera julkänsla och ha en liten förhandsvisning för pressen.
 
Eldstubbar kommer att hälsa er välkomna utanför den vackra glasverandan på lördag & söndag och inne kommer det att värma gott från sprakande brasor. Riktigt mysigt!

Kommentarer
Sandra säger:

Jag håller verkligen med dig Pia! Det är viktigt att folk är medvetna om att de val som man gör som konsument gör skillnad. Att göra rätt val när man handlar kläder och dylikt kan vara skillnaden mellan liv och död.

Svar: Tack, Sandra!! Det ger ju lite hopp att du och förhoppningsvis många med dig reagerar. Jag blir bara fullständigt vansinnig och känner mig så maktlös, men får då tänka att först & främst måste jag ta mitt ansvar & när alla tar sitt ansvar så löser vi det tillsammans. Kram!
Pia Lindberg

2013-11-27 | 17:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback