Inför vinterutställningen

Hemma efter en arbetshelg på galleriet. Det har varit roligt, arbetet har gått bra & nu har vi kommit ganska långt i förberedelser & planering. 
 
Vi har fått upp grenen i taket, med lite akrobatiska övningar på stegen så fick vi den på plats. Galleristen, Karin & jag har utgjort ett bra arbetsteam! Iordningställandet pågår för fullt här.
 
 
Ser ni det som hänger nerfrån taket som ser ut som taklampor utan skärm? De har vi hängt upp för att hänga mina smycken i. Det är delar av gamla kräftburar som jag fått av snälla grannar (tack!!).
 
Visst, en hel del jobb återstår, men vi är ändå ute i gooood tid & det känns skönt. 
 
Tulpanen jag visat när jag arbetat med tidigare är klar & kommer att vara med på utställingen. Såhär blev den, när sista lilla silvermuttern inne på pistillen var klar & på plats ovanpå den polerade Diabasen. Den är alltså skruvad dit, stjälken är genomgående & så har jag gängar den i änden:
 
 
Så nu blir det en liten samling med Diabas/silverblommor:
 
 
Flera av Karins tavlor är på plats. Se så vackert de passar in i miljön!
 
 
 
Sen har hon en specialare på gång just till denna utställingen som kommer att bli riktigt maffig. Vi har sparat en hel stor vägg till den. Spännande!
 
Utöver konst kommer det också att erbjudas lite ätbart. Bl a dessa handgjorda ekologiska "bolsjer" (nytt danskt ord jag lärt mig, = hårda karameller). Visst ser de läckra ut!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback