Speciallyktor & morgontrött pålle.

 Äntligen har ishavsvindarna fått ge vika för något ljummare vårvindar. Så skönt! Macko var pigg & vaken när Sensi & jag kom ner till stallet för morgonpromenad. Söte Flipper fick vi väcka, i vanlig ordning. Good morning!
 
Lite grönt börjar titta upp, till hästarnas stora glädje.
Några vårblommor talar om att våren faktiskt är här. Till min stora glädje.
 
Jag har stått ute och polerat på ett hänge idag. Det skall vara polerat på två sidor och rått på två sidor. Blir riktigt coolt. I morgon kan ni nog få se det.
 
Skylten är klar. Nu skall vi bara klura ut hur vi skall sätta upp den vid vägen. På hjul skall det vara, enligt reglerna. En skottkärra har Karin försett oss med. Så får vi försöka förankra skylten i den lite snyggt. 
Fick inte plats med hela mitt företagsnamn, men tycker att det räcker såhär. 
 
På torsdag kommer Röena fiske att ha stor säsongspremiär. Det kommer att bli utförsäljning av fiskeutrustning,  försäljning av fiskinläggningar, rökt fisk mm. Och naturligtvis möjlighet till fiske, för dem som så önskar. Jag kommer att vara där med lite Diabas & silver. Karin & jag håller på att göra några specialare med laxmotiv, dagen till ära.
 
Här har vi några andra specialare, med stark anknytning till Göingeskogarna. 
 
 
 
För er som inte är från trakten kan jag berätta att detta motiv är hämtat från Örkeneds vapen
 
Dessa lyktor skall till Svarta Bergen, dit turister kommer just för Diabasen och för vår vackra natur. Här får man ju då alltiett, lixom. I morgon skall jag vara med och guida i berget, så då passar jag på att leverera lyktorna dit. Ser ut som vi får en vacker dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback