Något för mor?

Kul med alla turister som redan börjat röra på sig & som letar sig ut hit i obygden.  Riktigt roligt!!
 
Idag har kylan kommit tillbaka i luften här, men jag har sett till att jobba mig varm ;)
Karin & jag tyckte ju det var lite trist att det inte blev någon Nässelfrossatävling i år. Men nu fick vi nys om en annan intressant tävling. Kruxet är att den pågått ett tag & deadline är väldigt nära. Men vi skall kasta oss in i det med liv & lust & försöka ha ett bidrag klart i tid. Spännande!!
 
Och så fortsätter vi med djurlyktorna. Här en ny skönhet, en ståtlig råbock i solens värmande strålar. Karin målar & jag knackar sten.
 
 
Slogs av naturens skönhet när Sensi & jag promenerade idag. Tänkte på hur skönt det var, efter att stått med öronbedövande oväsen & jobbat med stenen att komma ut i detta rofyllda vackra skirt gröna. Så vackert att det nästan är ögonbedövande! 
 
 
Vi gick ner & tog ut hästarna på morgonpromenad. När vi kom dit låg de på rad. Ni som tävlat lydnad med hund kan förstå min association när jag såg hästarna ligga såhär uppradade. Fast Flipper hann resa sig innan jag fick upp kameran. Blev 0 poäng på platsliggningen där, ha, ha. 
 
 
GulleFia har varit ute & luktat på blommorna idag. Hon har två mammor som passar på henne nu, så hon får det inte lätt att hitta på några hyss. 
 
Jag utlovade ju flera nya varianter på örhängen. Här har vi ett par rykande färska. Kanske något för mor, som ju skall uppvaktas lite extra på söndag. 
 
 
Ett annat tips är att ta med mor till vackra Svarta Bergen i Hägghult, där man kan bjuda på morsdagsfika i mysig miljö med garanterar supertrevlig personal. Kanske vi ses där?! Fast det skall ju vara lite hemlig överraskningsfika för mor.. Men hon läser nog inte min blogg? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback