GulleFia

Tillökning! En ny liten konsult har kommit till familjen. Här har vi lilla Fia, som kläcktes igår.
 
 
 
Hon är så söt! Ser ni att hon har sin lilla äggöppnarepigg kvar på näbben, den lilla gulleFian. Så är hon lite gul längst ut på de små vingarna. Bedårande.
Hur jag vet att det är en hon? Det vet jag naturligtvis inte. Men jag brukar försöka tro att de är hönor, ända tills de envisas med att börja gala efter några månader. Då får jag inse att det blivit ännu en liten tupp i hönsgården :) De är ju väldigt vackra & trevliga de också, men inget vidare på att värpa.
Och JA, jag ser att hon har oroväckande markerad kam för att vara alldeles nykläckt.. Hm. Så får det väl bli en liten Fia-tupp i så fall.
 
Efter morgonens djurrunda & ompysslande av nykomlingen & av sjuka sonen fortsatte jag med örhängestillverkningen. De här gillar jag verkligen!
 
 
Ett annat par nya örhängen försvann direkt idag, till en man som kom & sökte en present till hustrun som skulle fylla 70. Trevligt!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback