Byrån, med 6 dagar kvar..

Nu skall ni få hänga med på byråns förvandling från äldre sliten byrå till ett vackert konstverk som berättar en hel historia, är skön att se på och fortfarande lika praktisk som byrå.
 
Från början såg den ut såhär
 
Sen lade Karin grunden och lät grangrenar växa in på sidan
 
 
I nästa steg lät hon en nässla växa upp 
 
 
Samtidigt jobbar jag med handtagen.
De vita runda handtagen skall plockas bort & ersättas med Diabashandtag.  Först får man då försöka hugga fram Diabas att börja arbeta från. Mats håller sättsläggan här (vi turas om, när jag kroknar med släggan så byter vi). 
 
 
Till slut delar stenen sig, förhoppningsvis där man ville
 
 
och jag har lagom bitar att arbeta med, så jag kan gå över till mindre handverktyg där jag kan fortsätta arbetet på egen hand.
 
 
Nu skall sex handtag huggas fram. De skall vara ganska grovhuggna & naturliga.
 
Fortsättning följer i morgon..
 
Idag har Sensi haft besök. Kompisen Hanna har varit med husse & matte hos oss.
 
Husse är runstenskonstnär och han kommer att medverka vid vår utställning den 20 Juli i Gylsboda!! Det är vi glada för, det kommer att bli en riktigt variationsrik & spännande utställning. Hoppas ni kommer ut & hälsar på oss då!! Sprid gärna datumet till vänner & bekanta, vi lovar att inte göra er besvikna!
 
Naturligtvis har gulleFia varit med & myst lite idag också.
 
De små fjädrarna blir tydligare för varje dag på hennes små vingar.
 
Ha nu en fortsatt skön helg! Och till alla mammor önskar jag en fin morsdag i morgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback