Byrån, med 5 dagar kvar..

Idag har det varit fårsläpp i Santatorp för Karins del. Och vi har haft lite morsdagsfika mm. Men lite byråmålande & stenhuggande har också hunnits med, så klart.
 
Karin beskrev byrågaveln så bra att jag kopierar in hennes text:
 
"Vi jobbar vidare......... Nu är ena sidan på tävlingsbidraget i det närmaste klart. (Utom lite som vi inte tänker avslöja än ) Har inte hunnit så mycket eftersom det mesta av dagen gått till att släppa ut får men lite....ska nog jobba vidare ikväll. Tanken är att vi ska låta byrån bli en hyllning till våra unika naturbeten. Den svenska bondens värdefulla avtryck. Nja, tänker ni, de här växterna tyder på övergödning och igenväxning. Helt rätt, det är meningen, vi vill förmedla hur detta allt mer tränger ut de artrika och fantastiska hagmarkerna. På framsidan kommer denna flora med alla dess insekter att ta plats. Granarna och de växterna som är lite väl styva i korken och vill ta över är som ett visserligen bedårande vackert hot från sidorna. Fortsättning följer............. 5 dagar kvar"
 

Medan Karin fortsätter måla framåt fronten på byrån knackar jag vidare på handtagen. Sex stycken skall det bli, som skall förmedla känslan av robust, naturlig sten. Så här knackar jag för fullt, för att dela Diabasen i lämpliga handtagsstorlekar. Jag tänker att de två översta skall vara lite mer avlånga, medan de andra två paren skall vara lite mer åt det kvadratiska hållet, för att ge mer intryck av liv i det hela.
 
Vi återkommer i morgon med en ny rapport av projektet.
 
Regnigt, kallt & eländigt har det varit. Lilla gulleFia har stannat inne med sina mammor idag. De har fått lite extra gott, hon har ju två mammor att fira med. Det är Maja, den mörka, som ruvat fram henne. Men Tilda är hönsmamman nr ett och vill absolut vara med och se så barnet blir ordentligt omhändertaget.
 
 
Jag har haft trevligt besök i lilla verkstaden också. Sålde bl a ett halsband som skall åka till Kina! Lite extra roligt med alla smycken som hamnar i andra delar av världen. Ett litet stycke Gylsboda som får resa ut i stora vida världen och sprida Diabasens skönhet.
 
Min mor har ett glasfusinghalsband som jag gjort som hon tycker mycket om. Så idag fick hon ett par matchande örhängen som jag gjort till henne.
 
Jag håller på att experimentera för att kombinera fusing/Diabas. Det SKALL gå!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback