Bergastigen

Idag var det invigning av Bergastigen, som knyter samman Hjärtasjöområdet med Svarta Bergen området.
Många besökare bjöds på särskilt goda våfflor, efter kockens eget hemliga recept. Han avslöjade den viktigaste ingrediensen: en rejäl dos äkta kärlek. 
Min insats fick bli att bära lite disk, lite servering, försöka svara på div frågor, rätta ett 90-tal tipslappar mm.
En trevlig dag i vackra Svarta Bergen.
Jag hann med en rofylld promenad på området innan gästern började droppa in. Strosade upp och tittade på några av konstverken som ståtar där.
 
Häftigt!!
 
Kommunstyrelsens ordförande Anders Pettersson höll invigningstal, eldsjälen Kenth Olsson delade ut priser till vinnarna i tipspromenaden & Mats Näslund invigde med ett klingande hammarslag på ett Diabasblock.
 
Jag lämnade ner ett rykande färskt halsband som jag gjorde klart igår. Finns nu till försäljning i Svarta Bergen.
 
Ikväll har jag roat delar av Gylsboda då jag balanserandes bak på bilsläpen försökte hålla vår nya skylt på rätt köl, när vi skjutsade ut den till dess nya placering. Men de blir nog inte så förvånade längre, de flesta börjar nog ha lite överséende med den där konstiga människans tokerier ;) Lite glada tillrop blev det på vägen.
Nu är i alla fall skylten på plats- på hjul, som sig bör. Nu skall det bara planteras lite blomster i skottkärran, så det ser lite välkomnande & trevligt ut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback