Silverlöv med Diabaskula.

Det har varit mycket som tagit tid från "kärnverksamheten" (gammal arbetsskada från Volvotiden, där man skulle fokusera på kärnverksamheten) de senaste dagarna. Lite utrensning i garderober & annat, mycket välbehövligt. Så skönt när det är gjort! Igår blev det en sväng till jobbet i Osby, möte med styrelsen, nedplockning av utställningen på biblioteket, snabbrunda med att supprota handikappad bekant och så vård av skadad häst innan det var dags för keramikande på kvällen. Skröjugnen är igång, väntar med spänning på att se om min bevingade keramikhäst överlever bränningen- det var lite tveksamt om den var tillräckligt torr så den borde egentligen väntat till nästa ugn.
 
Jag har insett att tiden inte räcker till för mycket mer än kärnverksamheten just nu. Därför har jag beslutat att skala bort så mycket som möjligt av annat. Har bl a ställt min plats i tidigare nämnda styrelse till förfogande. Man gör ändå inte någon riktig nytta där när man känner att inte tiden finns.
 
Idag har jag mer kunnat fokusera. Här har vi resultatet.
 
 
 Lite vård av skadad häst har det naturligtvis blivit, men det ingår i princip i kärnverksamheten ;) Macko har på något sätt lyckats slå upp ett rejält jack i pannan, så det var ingen vacker syn som mötte mig igår morse. Men det är bättre nu.
 
Fick fint besök i stallet idag av en söt liten ryttarinna. Leona provade att sitta lite på Flipper.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback