På TURmässa i Göteborg

Hemma igen efter en kul & intressant helg i Göteborg. Tackar resesällskapet för kanontrevligt sällskap & tackar för mycket trevligt & gästvänligt bemötande hos Mias härliga vänner som ställde upp med skjuts, husrum, frukost & allt. Tänk att vakna på morgnarna till denna utsikten ut över havet
Där är SÅ vackert!! Ni ser hur Mia njuter i vårsolen.
 
På mässan knöt vi flera nya kontakter. Det var intressant att gå som besökare, vi var ju själva utställare när vi var på mässan i Köpenhamn & då hann vi inte gå runt och titta så mycket. Man lär sig mycket av att se hur andra utställare agerar, vad man tycker är bra & vad som upplevs mindre bra. Utställare som visar ointresse för besökarna är ju inte så upplyftande, tex. Man ser verkligen vikten av ett trevligt bemötande.
 
Mycket traskande blev det, så vi tog en välbehövlig paus tillsammans med hela trevliga sällskapet & satte oss uppe på Heaven 23. Nu har jag missat fråga övriga vad de tycker om att bli publicerad på bild, så det blir ingen bild därifrån. Men utsikten kan jag ju visa
 
Sen tog vi en runda till på mässan. Där fanns alla möjliga olika aktörer och vi sprang även på lite djur. Bl a glada kaniner
 
Man kunde även pova på att vara lite äventyrlig. Här är modiga Alexandra på väg upp för ett hopp i kingswings
 
Nu är det till att sätta full fart i lilla verkstaden igen. Utställningen i Helsingborg närmar sig med stormsteg. Jag hade några större stenar liggande ute som vi tänkt ha målade motiv på. Har väntat på bättre väder för att få fram dem, men nu vågade jag inte vänta längre- Karin skall ju hinna måla dem också. Så i dag har vi spettat loss dem där de låg fastfrusna i marken, & skurat av leran som frusit fast på dem. När de sen torkar ser man vad man missat, så Karin lär få ta en runda till med dem innan målning. Nu är de i alla fall på plats i Santatorp.
 
Jag har gjort klart min keramikampel & satt i hampasnören till upphängning. Den söta anemonen som sitter i fick jag av Karin i present, för att fira att de senaste käkoperationerna är i hamn & resultatet är lyckat på plats. God choklad fick jag också, så jag kunde provköra resultatet ordentligt & de funkar utmärkt ;) Jättesnällt, tack!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback