Max 13 år!!

Nu har vi en tonåring i huset. Den 29 februari har vi ju lyckats pricka in, men i år fick det bli födelsedag 1 mars.
Jag hade fina bilder från dagen, men de har inte gått genom Max nålsöga av censur. Den enda bilden jag fick använda var där kusinerna sitter med & det skall käkas tårta. Tack söta kusinerna för att ni ställer upp på bild ;) (eller glömde jag kanske fråga..?)
 
Igelkottstårtan blev närmast grotesk, med sina botoxläppar. Men den var chokladig och god.
 
Jag kan rekommendera philadelphiaost med choladsmak, 1 burk vispas tillsammand med knappt 2 dl florsocker & en äggula- eller två om man har dvärghöns som vi har. Tack Lina B för att du delade med dig av tipset, det var så bra så jag delar det vidare. Rackarns gott! Lina använde det som chokladsås, jag använde det som glasyr till igelkotten. Funkar även utmärkt att ätas med sked direkt ur bunken.
 
Idag har vi kört hö till hästarna. Här arbetas det för fullt, Max gömmer sig bakom en flygande höbal.
Man fick ligga i för att hålla värmen, råkallt som tusan är det.
 
Jag har vridit upp värmen ute i lilla verkstaden, så nu skall jag ut & jobba. Jag skall fortsätta med en ring som är under arbete.
 
Önskar er en fortsatt skön helg!
 
 

Kommentarer
Lina säger:

Kul att du gillade min chokladsås! Tänkte att den skulle bli för lös för tårta, men med mer florsocker i funkade den ju fint till tårta också. Den är verkligen supergod...och enkel. Kram

Svar: Ja tack, det funkade fint, man fick låta den stå kallt & stelna till först bara. Åh så god den blev!! Hoppas ni haft en bra helg. Kram!
Pia Lindberg

2013-03-02 | 20:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback