Förberedelser till Blåkullafärden.

Ok, är ni redo inför morgondagens kvastfärd? Jag har putsat min med sandpapper, fick så förskräckligt med träflisor i häcken förra året. Hur är det sedan, svart katt är det man förväntas ha med på kvasten, va? Men nu har ju jag en beige katt med brun mask. Fast jag har en svart hund! Jag tar med båda, så jämnar det ut sig. De andra häxorna får skratta om de vill, så får det bli. Och så är det kaffepanna också som skall med. Hm. Jag har en i keramik som jag gjort själv, den håller ju aldrig med de landningar jag brukar få till med kvasten. Får bli en okrossbar termos istället. Sen var det väl allt? 
Jag skall packa med lite av de nya broschyrerna också, har jag tänkt. Både Osby Turism broschyren så alla de andra häxorna får se så mycket vi har att erbjuda här, och min egen broschyr så de kan se om de kanske vill ha ett halsband eller något med en mystisk svart sten som har en energi utöver det vanliga. Borde vara svåremotståndligt för varje häxa ;) Tjohooo, klart för start imorgon, see you all at Blåkulla!!
 
Idag började jag med en tidig morgonpromenad med Macko, Flipper & Sensi. Solen sken & fåglarna sjöng solens lovsång. Underbart. Tillbaka vid stallet fick hästarna lite morötter & annat gott.
Snön har inte riktigt släpt greppet om Gylsboda än, men vi jobbar på det.
 
Resten av dagen har det varit idel arbete. Till utställningen i Helsingborg skall varje objekt ha en titel. Var lite fundersam över detta, men när jag satte igång visade det sig att det fanns en tanke om vad jag ville förmedla med varje smycke, så titeln fanns redan i bakhuvudet. Nu var det bara att sätta dem på pränt. 
 
Medan jag sedan höll på att polera gick tankarna på högvarv. Fick lite "tips från coachen" igår. Rött. På något sätt skulle jag få in rött i något av mina smycken. Mm, har en idé på gång, vi får se hur den artar sig..
Hoppas hinna utveckla idén lite under morgondagen, fast då är det ett annat uppdrag på förmiddagen & silversmide framåt kvällen också.
 
Så provkörde jag min nya ringhållare som jag fick tag på i Göteborg när vår superdupervärdinna visade oss alla de bästa ställena att fynda på. Såhär snyggt presenterar den några av mina Diabas/silver ringar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback