Armband

Vintern har återtagit ett otäckt grepp, så idag har jag flyttat in i lilla verkstaden igen. Passar ganska bra, eftersom kompisarna är i Lycksele & tävlar SM i armbrytning, så livesändningen står på samtidigt på datorn. Gårdagens medlajskörd ser ut att utökas idag, oj vilka duktiga ungdomar!! Kul när det hårda slitet ger resultat, bockar & bugar & gratulerar!!
 
Igår var det heldag på Turistbyrån. Typ mardrömsdag. All teknisk utrustning som kan sluta fungera valde att göra så. Men det gick ju det också.. Tur man har en ängel till kollega som stöttade per telefon och så kom de glada nyheterna som rapprterades från armbrytarna efter hand som muntrade upp, efter allt ovett man fick från de stackars resenärerna som var allmänt förbannade på maskinerna som var ur funktion. Direkt till dukat bord på kvällen hos goda vänner var väldigt trevligt efter en sådan dag. 
 
Nu väntar jag ivrigt på vårvärmen igen, så jag kan fortsätta på Diabassälen. Men kroppen tycker det är helt ok med lite vila från huggandet, det är tungt arbete att skulptera & med mina skavanker är det inte helt optimal sysselsättning.. Men kul är det!
 
Jag håller på med ett armband nu. En blomma med Diabaspistill och så blomskaftet i silver som skall slingra sig upp för armen. Endel finlir är där kvar på den, men ungefär såhär:
 
Nu börjar den stora SM finalen på direktlänk, så nu bänkar vi oss & ropar Hejja på & hurra för det duktiga gänget!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback