Premiärguidning, på egen hand.

Ikväll skall det firas! Det är mycket att fira denna dag. Vi skall till vänner där dottern fyller år & sonen tar studenten. Hurra, hurra!!
Dessutom fyller våra gammelhönor Emla & Tilda 10 år idag! Tilda firar det med att lära GulleFia sandbada (hygienskola för höns).
 
Och dessutom skall jag fira att jag klarat av min första guidning helt på egen hand i Svarta Bergen! Nervös som attan var jag, men det gick bra. Det var väldigt snälla & trevliga turister ;) Och så är det ju en fenomenal personalstyrka i serveringen som uppmuntrar med glada tillrop & bjuder på god fika, så det känns bra.
 
 
Hann precis hem för att ta emot trevliga danska turister här, som jag sedan skickade vidare ner till Hägghult för kaffe. Minsann full rulle på turistandet redan!
 
Någon studentlykta finns kvar, om någon skulle vara i behov av studentpresent i dagarna. Karin har målat studentmössor för fullt, mellan varven med byråmålningen. Och jag knackar sten.
 
Nu skall jag börja smida på en silverring som är beställd, utan sten. En bred rackare som skall slinga sig upp för fingern. Har börjat banka så smått på den.
 
 
Ha en fortsatt trevlig helg!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback