Nya spår..

Gårdagen bjöd på så mycket trevligheter att jag inte ens hann slänga ut någon liten blogg. 
Började jobba på en sten direkt efter morgonens djurrunda. Så blev det utryckning, ett nytt spår. Ett färskt, från när hen varit vid vattnet för att dricka & sjunkit ner i sanden av tyngden. Man ser hur klorna borrat sig djupt ner. Satte min sko som ref, för att se hur stort det är. Vi har även bild med måttband och ett antal detaljbilder, men professorn tyckte att vi skulle nöja oss med att publicera denna bild till att börja med. Vetenskapsmännen är rädda att det skall skapa panik, men det finns ingen anledning till oro.
 
 
Det färska spåret är av samma typ som det fossila spåret, men MYCKET större
 
 
Nu finns det tillräckligt med material för att göra en rekronstruktionsbild. Karin, som är utbildad arkeolog & som arbetat flera år i branchen jobbar tillsammans med professorn på att rekonstruera foten till att börja med. 
 
Vädret visar sig från sin bästa sida. Jag har tom lyckats engagera sambon till att hjälpa til att polera Diabas, så nu snurrar det på bra.
 
Gulle Fia & mammorna njuter också av sommarvärmen.
 
 
Ett dopp i berghålan med barn & hund blev det på em (inte jag, jag badade fötterna)
Sen värmde de också sig i solen. 
 
 
Ett nytt hänge har det blivit. Det är en Diabas i mitten, fast den syns knappt mot bakgrunden. Denna typ av hängen har blivit väldigt uppskattad.
 
 
Och så avslutades dagen med en trevlig kväll hos en gammal arbetskamrat. 
 
Nu kör vi igång med en ny dag & ful rulle. Kl 15 är det invigning på Bjarkahälsan i Gylsboda. Missa inte det, ni som har möjlighet att komma.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback