Mycket partajande!!

Igår var det mysigt studentfirande i Älmhult. Det var ju som igår när han såg ut som på plakatet, känns det som, lille systersonen. Och nu har han tagit studenten & skall ut i vuxenvärlden & jobba som elektriker. Vi önskar honom all lycka med detta. Grattis Jesper! Och grattis Simon & Jens & alla härliga duktiga studenter som rusade ut igår.
 
Och idag var det firande i Svarta Bergen, härliga Mia har fyllt 50 unga år. Lånar Anitas bild (hoppas det är ok..) tack. Toppenfin fest med massa härliga människor.
 
 
Bl a runstenshuggare Rudolf med fru Sigrid var där och hade gjort denna fantastiska runsten till oss. Tack!!!
 
 
Rudolf är en av konstnärerna som kommer att vara med oss på Vera Frederiksens utställning i Skrävle, dit ni alla är hjärtligt välkomna!
 
 
Denna lykta fick Karin & jag äran att göra till Mia som uppvaktning från föreningen Svarta Bergen. Denna vinterängel fastnade hon för på en tavla på en av våra utställningar, därav valet av motiv.
 
 
Jag blev jätteglad att höra att där fanns gäster som jag aldrig träffat, men som följer min blogg. En liten söt tjej undrade hur det är med Gulle Fia! Hon läser om henne här, så roligt! (Och vad som var ännu roligare var att flickan placerade in mig på åldersskalan som 22 åring!! Fantastiskt begåvad & trevlig liten flicka må jag säga!!) Gulle Fia hälsar särskilt till dig att hon mår jättebra & älskar vara ute med sina mammor Tilda & Maja & sandbada.
 
 
Gulle Fias moster Emla får här se porträttet som Karin målat av henne. Hon hoppade & jublade & gjorde vågen när hon fick se den fina tavlan som Karin så generöst gav till henne & oss. Tusen tack!!
 
 
Nu har ju arbetet blivit lite lidande av allt partajande, så Mats har blivit satt på straffkommendering att hjälpa till, här är det slutrengöring av en polerad skål som pågår.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback