Taggig besökare

Sensi har haft lekkompis idag. En mycket rolig, entusiastisk och livfull sådan ;) 
 
När Sensi pausade i skuggan fortsatte Alfons ivrigt undersöka omgivningen. Kolla här var något spännande, vad hittar Max på, tycks han undra från sin högt uppsatta position..
 
 
När jag skulle ge hönsen mat visade Sensi ett ovanligt stort intresse för det lilla redet hönsen själva har fixat till i skjulet. Jag tittade efter och såg denna lilla myspys som rullat ihop sig för en tupplur 
 
 
Så roligt!! Har inte haft igelkottar i trädgården på många år. Så välkommet!! 
 
Idag fick vi trist besked om att turistgurun Anita i Osby erbjudits fortsatt tjänst när kommunen tar över- med att sälja biljetter till resenärerna.. Naturligtvis tackade hon nej, så nu känns det väldigt svajigt med hur fortsättningen kommer att se ut. Det har varit en trygghet för oss medlemmar att veta att där sitter en riktigt eldsjäl som slår knut på sig för att på bästa sätt sätta spotlighten på Osby kommun för att locka turister. Vi har sett resultat med en stadigt ökande turisttillströmning. Men hennes potential kommer säkert att komma till sin rätt någon annanstans framöver.
 
Nu har jag lämnat ut mycket av mina alster till två olika utställningar, så nu gäller det att fylla på med nytt så här finns ett urval i lilla verkstaden också. Här ett nytt hänge:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback