Inför 20 Juli

Har fortsatt slipa fram formen på Diabasbaggen idag. Hade lite tur när beläggningen på slipstiftet plötsligt bara släppte. Tur att det inte hamnade i ansiktet, det var mest bara tummen som fick sig en omgång.
 
Så var det ju dags att börja röja kring Transformatorn idag. Mats röjde & jag drog ris. 
 
Och se vad jag hittade när jag skulle slänga ris in i skogen
 
 
 
Tog med hela skörden till systern i Älmhult, istället för en blomma ikväll. Det blev uppskattat- och så slapp jag den tråkiga delen, att rensa.
 
Varmt & skönt var det att gå & röja idag. Max hade med Sensi & de blev badsugna. Jag stod över, men visst är det härligt att bada i det klara vattnet i berghålan. Det var bara inte riktigt tillräckligt varmt för mig idag. Men här ser ni de som inte tvekar att kasta sig i ändå.
 
 
 
 
Såhär snyggt & prydligt blev det när vi var klara.
 
 
Känns skönt att vi är igång med förberedelserna, så allt skall vara klappat & klart till öppningen i gryningen den 20 Juli!
 
Sagotanen är också klar nu. Det kommer att bli en ny variant som vi är säkra på att barnen kommer att älska. Kl 15.00 är tiden som alla barn skall lägga på minnet. Eller föräldrarna, kanske. 
 
Vi tänkte att området skulle vara inbjudande inför morgondagen, då vi får fint besök av en journalist som vill se mer av alla drakspår & annat som vi hittat. Såg minsann ännu ett litet sländdrakebo idag, detta med rester av kläckta ägg i botten.
 
Max lycka var gjord nör han fick ut & provåka fin mc ikväll. Men det såg verkligen inte bekvämt ut!
 
 
I morgon är det Järnets dag i Svarta Bergen. Då kan ni prova på att smida, det kommer att vara full fart i smedjan. Mats har värmt upp idag i ässjan här hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback