Fullt ös

Nu skall vi se om ni ser någon skillnad..
Här är visserligen lite nytt stuk på hänget, med urgröpt Diabashjärta med polerat hörn, men det var inte det jag syftade på.
Jag har provkört min nya fina kamera ;) Ser ni?! Nu kan ju inte jag något om att fota, men nu finns i alla fall förutsättningarna, eftersom våra underbara grannar har försett mig med en ordentlig kamera. Toppen! Nu skall jag öööva!
 
Jag var väldigt modig & vågade mig fram för att prova den på en av våra andra grannar. Den tycks bo med hela sin stora familj strax utanför vår tomt. Visst är den vacker!? 
 
Mycket bakande blir det inför lördagens café.
 
Då är det tur att pyttorna sköter sig. Nu har jag hittat Majas gömställe också, dit hon går & värper i uthuset. Tittut!
 
Vi har jobbat lite med sjöodjuret idag. Nu sitter kommandon finfint inför lördagen. Lockar vi med slata pinnar så kommer han simmande.
 
Svårare är det med de landlevande drakarna. Men nu ser det minsann ut som att ni har chans på att få en skymt av en sådan också på lördag!! Vi såg ett mycket ovanligt exemplar idag..
 
Även om det är mycket jobb med det hela kan ni nog föreställa er att vi har ganska roligt under tiden.
Lägg särskilt märke till jättens oerhört skräckinjagande huggtänder ;)
 
I morgon fortsätter vi med förberedelserna. Och Commersen kommer för att göra ett reportage. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback