Flamencoörhängen

Idag var det dags för nästa födelsedagsbarn att firas. Systersonen, som hunnit bli hela 19 år!! Grattis! 
 
Men först var det djurrunda på morgonen. Jag gick hemom med Flipper & Macko, så de fick mumsa lite gräsmatta. Gott!
 
 
Jag har hunnit jobba lite idag också. Det var en så rolig beställning som damp in så jag kunde inte hejda mig. En Flamencodansös som ville ha ett par örhängen i Diabas. Stooora skulle de vara, inom Flamenco kan det inte bli för mycket, menade hon. Stenen skulle vara en stor sammanhängande, annars vore det enklare att inte få dem alltför tunga om man delade i flera små stenar & länkade samman med silver. 
Tänkte att jag testar att göra ett par så tunna jag vågar, för att de ändå inte skall bli för sköra. Så testar jag hur tunga de blir.
Här är första försöket.
 
Men jag tycker de blev för tunga. Om man tänker att de skall hänga & slänga under dansen är jag rädd att örsnibbarna blir allt längre efter hand ;) Så det blir omarbetning på dessa.
Swarovskikristallen uppe i örhängeskroken och silverlänken som skall hänga utanpå stenen är ok, så de får bli kvar. Men stenarna måste tyvärr förminskas, för att göra dem lättare. Fortsätter med dem i morgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback