Det blev halsband istället ;)

Nää, jag tänker om- igen.. 
Örhängena från igår, jag skulle ju ta ner dem i storlek idag för att få ner tyngden på dem. Jag vill ju inte att den vackra flamencodansösen skall riskera att få förlängda örsnibbar under dansens virvlar, eller att hon- hemska tanke- slår knockout på danspartnern med dem.
Men jag tyckte så mycket om formen på dem, så det kändes synd att halvera dem. Jag beslutade att istället göra ett par nya flamencoörhängen, som jag kommer att göra betydligt smalare.
 
De tidigare örhängena blir istället två olika hängen till halsband. Det ena ser ut som såhär.
 
Ja, jag vet att det kan vara lite korkat att berätta om alla dessa märkliga turer med hur ett smycke kan bli till. Det kanske verkar helt förvirrat? Lite så som jag är då, typ. Men det är faktiskt seriöst så att det ibland mognar fram hur det ville bli. I huvudet är det nu ganska klart hur de nya flamencoörhängena skall se ut och jag längtar efter att ta itu med dem med vinkelslipen.
 
I morgon skall vi plocka ner utställningen på Annies hus i Hästveda. Vi skall då passa på att ta en tur till det nya hundcafét i Hästveda, som även det drivs av samma Jeanette som driver Annies hus. Det är fler än vi som har många järn i elden ;)
 
Idag tänkte jag ni skulle få se en bild på den lille minste mannen i mitt liv. Akilles. Kan själv inte se mig mätt på honom! Så, var så goda. Titta & njut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback